Delima Belajar Atau Bekerja


Delima Belajar Atau Bekerja, originally uploaded by KHAIRUL AMRAN. Ramai Lepasan SPM dalam delima. Keputusan SPM takder la cemerlang sangat.Cukup-cukup makan je. Kawan-kawan lain semua dah dapat panggilan sambung belajar. Isu ini biasanya terjadi kepada mereka yang mempunyai keluarga yang kurang mampu. Sebenarnya itu adalah perkara biasa. Bila keputusan tak secemerlang mana, mulalah hati rasa […]

Orang baru dapat kerja belanja makan.

Orang baru dapat kerja belanja makan., originally uploaded by KHAIRUL AMRAN. Adik dah dapat kerja. Tiga bulan yang lepas. Bajet-bajet baru merasa gaji dari titik peluh sendiri la ni. Alhamdulillah, Allah mempermudahkan dia mendapat kerja. Baru abis praktikal dah dapat kerja best. Engneer plak tu. Tak macam aku dulu. Setahun tanpa kerja tetap. Ishh.. Sedih […]

Earth Hour- Misi Menyelamat Bumi

700x400

  Hari ini 26 March 2011 bermula jam 8:30 malam misi menyelamat bumi diadakan. Kita maklum dunia semakin sakit. Biasa la dah di usia emas. Sakit-sakit biasa tu memang la ada. Tinggal menunggu masa dan ketika untuk musnah. Musnah ni pun sebab tangan-tangan manusia juga. Earth Hour disambut selama sejam bermula jam 8:30 malam ni. […]

Nasib tak baik sapa yang Gagal SPM

700x400

Tahniah tahniah kepada adik-adik yang berjaya dalam SPM tahun lepas. Mesti ramai yang gumbira datang sekolah ambik keputusan hari ni. Muka berseri-seri.. Aikk.. ada yang menangis pulak.. Napa dik? Gagal ke? tu laaaa dulu cikgu suruh belajar korang beromen dalam tandas. Sekarang apa korang dapat.. pakwe yang ko suka dulu pun dah tinggalkan ko kan. […]