Delima Belajar Atau Bekerja


Delima Belajar Atau Bekerja, originally uploaded by KHAIRUL AMRAN. Ramai Lepasan SPM dalam delima. Keputusan SPM takder la cemerlang sangat.Cukup-cukup makan je. Kawan-kawan lain semua dah dapat panggilan sambung belajar. Isu ini biasanya terjadi kepada mereka yang mempunyai keluarga yang kurang mampu. Sebenarnya itu adalah perkara biasa. Bila keputusan tak secemerlang mana, mulalah hati rasa […]

Nak Kahwin Ke?

Tahniah aku ucapkan jika korang kini dalam persiapan kahwin ker? Korang dah cukup modal? Dah rujuk kat pejabat Agama? Dah attend kursus kahwin? Dah itu? Dah ini? Yang paling pentingnya Korang tahu ker apa yang perlu korang buat dahulu dan dah adakah checklist untuk buat semua persiapan yang tidak pernah korang buat sebelum ini? Perkara […]

Orang baru dapat kerja belanja makan.

Orang baru dapat kerja belanja makan., originally uploaded by KHAIRUL AMRAN. Adik dah dapat kerja. Tiga bulan yang lepas. Bajet-bajet baru merasa gaji dari titik peluh sendiri la ni. Alhamdulillah, Allah mempermudahkan dia mendapat kerja. Baru abis praktikal dah dapat kerja best. Engneer plak tu. Tak macam aku dulu. Setahun tanpa kerja tetap. Ishh.. Sedih […]

Earth Hour- Misi Menyelamat Bumi

defulthumbnail

  Hari ini 26 March 2011 bermula jam 8:30 malam misi menyelamat bumi diadakan. Kita maklum dunia semakin sakit. Biasa la dah di usia emas. Sakit-sakit biasa tu memang la ada. Tinggal menunggu masa dan ketika untuk musnah. Musnah ni pun sebab tangan-tangan manusia juga. Earth Hour disambut selama sejam bermula jam 8:30 malam ni. […]