Ranjang- Tempat Suami Isteri Menyelesaikan Masalah

Terimalah pasangan seadanya

Ranjang adalah tempat bagi suami isteri menyelesaikan masalahnya. Di atas ranjang itu pelbagai aktiviti boleh dilakukan termasuklah berbincang dengan tenang tanpa ada sebarang gangguan. Kenyataan itu aku buat sebab terlalu ramai pasangan suami isteri yang suka mencanang masalah mereka di facebook. Macam-macam status di facebook keluar. Ada yang terluahkan perasaan kecewa, marah dan bengang pada […]

Surat Sudah Sampai

Surat Sudah Sampai

Alhamdulillah, surat yang ditunggu-tunggu dah pun sampai. Surat Jemputan Konvokseyen UTM selamat tiba. Girang sungguh hati ini. Konvokesyen akan diadakan pada 23 hingga 26 September ni. Ahhh pening, aku kena sisi ke 5. Hari Isnin 26 September. Dah la raptai hari Jumaat 23 September. Lamanya nak kena tunggu kat sana. Wajib hadir pulak tu. Boleh […]

Duit Seringgit Sompek

images

Duit Seringgit Sompek, originally uploaded by KHAIRUL AMRAN. Duit seringgit yang dah koyak ni tak laku lagi. Duit yang rosak akan dilupuskan oleh bank. Tapi kalau kita hantar kat bank dia terima ke? Kang bank ambik saja tak bayar balik buat rugi je. Aku pelik juga nengok duit singgit ni macam kena gunting lat tepinya. […]

Bermesra Dalam Hujan

Bermesra Dalam Hujan

Pernah tak nampak penunggang motosikal berteduh bawah jejambat dikala hujan? Kesian kan kepada mereka ni. Dah la basah kuyup, sejuk mengiggil pulak tu. Tapi ada yang suka ambik peluang waktu ni. Pasangan bercinta yang basah naik moto mesti rasa seronok. Sambil berkepit rapat atas motor, sambil-sambil memanaskan badan masing-masing. Malu dah dibuang jauh-jauh. Apa yang […]

Resipi Nasi Goreng Kampung Mudah Untuk Bersahur

Gambar Hiasan je

Teringat masa bujang-bujang dulu. Bila malas nak keluar makan sahur aku suka masak nasi goreng. Menu simple je. Senang nak buat dan tak mengecewakan. Kadang-kadang beli kat kedai rasa je sedap, tapi cara penyediaannya tak bersih. Bahannya pulak boleh buat aku botak kepala. Bila dah kawin, aku try masak resepi ni untuk bersahur. Nasi goreng […]