Selesaikan Urusan Allah, Allah Akan Selesaikan Urusan Kita

++

Dalam kesibukkan bulan puasa, diam tak diam dah hari ke 19 kita berpuasa. Semoga amalan kita bertambah baik dari sehari ke sehari. Aku berharap supaya semua urusan kita dengan Allah dapat diselesaikan sesempurna mungkin. Penyempurnaan segala urusan Allah sangat mempengaruhi seluruh kehidupan kita. Urusan Allah adalah solat, puasa dan zakat. Percayalah, jika kita selesaikan segala […]

Butter Goldent Churn Sah Haram

Butter Dalam Bungkusan

Alhamdulillah akhirnya segala teka-teki yang bermain di benak ini telah terjawab. Sebelum ini aku ada dapat email yang mengatakan ada butter mengandungi lemak babi. Macam percaya, macam tak percaya je masa tu sebab email tu dari spammer. Kegelisahan aku berkenaan makanan halal haram ni aku nukilkan dalam entry “Makanan Tak Halal Lagi: Betulkah?” Dua hari […]

Ranjang- Tempat Suami Isteri Menyelesaikan Masalah

Terimalah pasangan seadanya

Ranjang adalah tempat bagi suami isteri menyelesaikan masalahnya. Di atas ranjang itu pelbagai aktiviti boleh dilakukan termasuklah berbincang dengan tenang tanpa ada sebarang gangguan. Kenyataan itu aku buat sebab terlalu ramai pasangan suami isteri yang suka mencanang masalah mereka di facebook. Macam-macam status di facebook keluar. Ada yang terluahkan perasaan kecewa, marah dan bengang pada […]

Surat Sudah Sampai

Surat Sudah Sampai

Alhamdulillah, surat yang ditunggu-tunggu dah pun sampai. Surat Jemputan Konvokseyen UTM selamat tiba. Girang sungguh hati ini. Konvokesyen akan diadakan pada 23 hingga 26 September ni. Ahhh pening, aku kena sisi ke 5. Hari Isnin 26 September. Dah la raptai hari Jumaat 23 September. Lamanya nak kena tunggu kat sana. Wajib hadir pulak tu. Boleh […]