Hantar SMS Dari Komputer Percuma
Dec29

Hantar SMS Dari Komputer Percuma

Kos sms kalau dapat dikurangkan pun cantik juga. Tak banyak, sikit pun jadik la. Kos sms telco di Malaysia ni rata-rata dari satu sen sampailah ke 30sen per sms. Bayangkan berapa banyak kena keluar duit kalau sehari kita hantar 50 sms? Aku baru terjumpa satu perkhidmatan kacak menghantar sms dari komputer ke handset. Sangat kacak kerana ianya free aka percuma seluruh Malaysia. Perkhidmatan yang disediakan oleh Cypearl Sdn. Bhd....

Read More
Menulis Dengan Dua Jari
Dec28

Menulis Dengan Dua Jari

Entri ini ditulis dengan menggunakan hanya dua jari. Biasanya aku menulis hanya menggunakan 2 ibu jari sahaja. Percayakah? Kebanyakkan entri dalam blog ini juga menggunakan hanya 2 jari untuk menulisnya. Idea siapakah ini? Dulu semasa zaman mesin taip diperkenalkan, orang yang tidak belajar menaip, juga menaip dengan dua jari. Menaip menggunakan dua jari telunjuk. Awal-awal penggunaan komputer juga masih ramai yang menaip. Orang...

Read More
Travelog Cuti-Cuti Malaysia 2011
Dec26

Travelog Cuti-Cuti Malaysia 2011

Cuti sekolah dah hampir habis. Alhamdulillah misi percutian kali ini untuk merapatkan ikatan persaudaraan yang dilihat semakin longgar telah berjaya. Kembara dari Kedah ke Johor telah merapatkan lagi hubungan kekeluargaan aku. Aktivitinya dua dalam satu. Kebetulan dua orang sepupu sebelah aku dan isteri berkahwin. Majlis perkahwinan dan juga perjumpaan sanak saudara. Wow! sangat meriah. 11 Disember aku ke Utara bagi menghadiri majlis...

Read More
Tahniah.. Tahniah.. Dan Tahniah
Dec22

Tahniah.. Tahniah.. Dan Tahniah

Semua menarik nafas lega. Keputusan PMR dah dapat. Murid-murid dah lega. Debaran sejak semalam juga dah berakhir. Mereka yang berjaya pastinya senyum lebar. Tidur pun sambil senyum. Mereka yang gagal jangan putus asa. Perjalanan masih jauh. Cikgu juga dah boleh menarik nafas lega. Tenang dalam percutian yang berbaki beberapa hari je lagi. Ingat tau minggu depan semua dah stat pegi sekolah. Jangan nak ngelat atau buat-buat lupa. Baik...

Read More
Cuma Sebuah Egois..
Dec21

Cuma Sebuah Egois..

Apa yang mampu aku Komen dengan penolakan SBPA oleh CUPEC ianya cuma sebuah egois. Ego yang tinggi sebuah persatuan yang dikatakan membela pekerja sektor awam. Cuba tengok semula 5 asas penolakan yang dibuat. Kebanyakkannya adalah berdasarkan kepada sebuah ego. Kenapa tidak meletakkan diri di tempat majikan? Cuba jadi seorang majikan yang bertanggungjawab. Adakah seorang majikan bertanggungjawab akan menindas pekerjanya? Sudah pasti...

Read More
Page 1 of 212