Wordless Everyday

Wordless Everyday

Aug 04

Ini versi tanpa kata dengan kata-kata. Serius aku tak ada mod untuk menulis waktu bulan puasa ni. Aktiviti hidup lebih kepada diam tanpa kata. Dikala kawan-kawan sibuk bercerita tentang bazar ramadhan, aku semacam tak hirau. Kebenarannya aku belum pun menjejak bazar ramadhan walaupun dah 4 hari berpuasa. Pelik bukan? Tak pelik pun. Aku berazam meminimakan pemakanan dan meningkatkan amalan di...

Cara Hilangkan Bau Durian Di Tangan.

Cara Hilangkan Bau Durian Di Tangan.

Jul 18

Aku penggemar durian. Tak la sampai tahap hantu durian macam abang ipar dan adik ipar aku. Mereka tu satu bakul durian pun habis ngadap sorang. Setakat sebijik tu boleh la makan sorang. Bila balik kampung banyak penjual durian tepi jalan. Minggu lepas tergoda dengan Musang King. Apalagi berenti la kat Karak beli durian Musang King. Sekilo RM22. Mak ai! Mahal tu. Disebabkan tak tahan godaan...

2 Sifat Wanita Yang Susah Nak difahami.

2 Sifat Wanita Yang Susah Nak difahami.

Jul 18

Wanita solehah idaman setiap lelaki. Para lelaki pulak kena sedar diri. Kalau subuh pun tak solat, jangan harap nak dapat isteri solehah. Sesolehah manapun isteri tu, masih juga ada yang sukar difahami. Dah nama pun wanita. Perangai pelik dan memeningkan lelaki. Peliknya No 1. Suka tanya benda sama banyak kali lagi-lagi tanya bab sayang. Kan pelik tu. Dulu isteri pernah tanya ‘abang sayang...

Alang-alang baca, biar sampai katam

Alang-alang baca, biar sampai katam

Jul 15

Azam baru saya dalam dunia blogging adalah membaca kesemua entri dalam sesebuah blog yang saya minat. Alang-alang baca, biarlah sampai katam. Baca dan mengenali tulisan sesorang blogger adalah satu kepuasan. Untung-untung dapat ilmu dari blogger tu. Tak pun jadi sahabat maya pun kira ok la. Bolehla menambah rangkaian lagi. Dah membaca semua artikel, kalau kena dengan tajuk boleh la mengomen...

Aku Seorang Blogger

Aku Seorang Blogger

Apr 30

Aku seorang blogger. Ramai yang bertanya.. dan ini jawapan aku! Kau kerja apa? Aku kerja tulis blog.. Tulis blog tu kerja ke? Mestilah.. Kau pernah dengar orang kerja menulis? Pernah.. Abistu apa yang peliknya? Aku seorang blogger. Blogger yang kerjanya menulis. Menulis apa saja. Walau tak memberi apa-apa. Aku tetap seorang pekerja. Seorang pekerja, Yang layak menyambut Hari Pekerja. Ehhh tidak...

Page 1 of 212