Cikgu
Apr29

Cikgu

Sebenarnya pekerjaan sebagai guru yang bergelar guru bukanlah susah sangat, hanya masuk kelas mengajar mengikut sukatan yang diberikan. Bagi homework, denda siapa yang nakal. Habis waktu sekolah balik. Bila tiba musim peperiksaan buat soalan, kemudian semak kertas bagi markah. Sampai masa pelajar cuti, kita pun cuti. Tapi untuk menjadi pendidik yaang cemerlang, gemilang dan terbilang di sisi Allah, ternyata bukan mudah. Proses didikan...

Read More
Wordless Everyday
Aug04

Wordless Everyday

Ini versi tanpa kata dengan kata-kata. Serius aku tak ada mod untuk menulis waktu bulan puasa ni. Aktiviti hidup lebih kepada diam tanpa kata. Dikala kawan-kawan sibuk bercerita tentang bazar ramadhan, aku semacam tak hirau. Kebenarannya aku belum pun menjejak bazar ramadhan walaupun dah 4 hari berpuasa. Pelik bukan? Tak pelik pun. Aku berazam meminimakan pemakanan dan meningkatkan amalan di bulan ramadhan ini. Dikala kawan-kawan...

Read More
Cara Hilangkan Bau Durian Di Tangan.
Jul18

Cara Hilangkan Bau Durian Di Tangan.

Aku penggemar durian. Tak la sampai tahap hantu durian macam abang ipar dan adik ipar aku. Mereka tu satu bakul durian pun habis ngadap sorang. Setakat sebijik tu boleh la makan sorang. Bila balik kampung banyak penjual durian tepi jalan. Minggu lepas tergoda dengan Musang King. Apalagi berenti la kat Karak beli durian Musang King. Sekilo RM22. Mak ai! Mahal tu. Disebabkan tak tahan godaan belila juga. Makan kat situ. Nak beli banyak...

Read More
2 Sifat Wanita Yang Susah Nak difahami.
Jul18

2 Sifat Wanita Yang Susah Nak difahami.

Wanita solehah idaman setiap lelaki. Para lelaki pulak kena sedar diri. Kalau subuh pun tak solat, jangan harap nak dapat isteri solehah. Sesolehah manapun isteri tu, masih juga ada yang sukar difahami. Dah nama pun wanita. Perangai pelik dan memeningkan lelaki. Peliknya No 1. Suka tanya benda sama banyak kali lagi-lagi tanya bab sayang. Kan pelik tu. Dulu isteri pernah tanya ‘abang sayang kat kita tak?’ dah tentu la...

Read More
Alang-alang baca, biar sampai katam
Jul15

Alang-alang baca, biar sampai katam

Azam baru saya dalam dunia blogging adalah membaca kesemua entri dalam sesebuah blog yang saya minat. Alang-alang baca, biarlah sampai katam. Baca dan mengenali tulisan sesorang blogger adalah satu kepuasan. Untung-untung dapat ilmu dari blogger tu. Tak pun jadi sahabat maya pun kira ok la. Bolehla menambah rangkaian lagi. Dah membaca semua artikel, kalau kena dengan tajuk boleh la mengomen seayat dua. Tak rugi pun. Sebelum ni, saya...

Read More
Page 1 of 212