Cikgu

cikgu

Sebenarnya pekerjaan sebagai guru yang bergelar guru bukanlah susah sangat, hanya masuk kelas mengajar mengikut sukatan yang diberikan. Bagi homework, denda siapa yang nakal. Habis waktu sekolah balik. Bila tiba musim peperiksaan buat soalan, kemudian semak kertas bagi markah. Sampai masa pelajar cuti, kita pun cuti. Tapi untuk menjadi pendidik yaang cemerlang, gemilang dan terbilang […]

Wordless Everyday

700x400

Ini versi tanpa kata dengan kata-kata. Serius aku tak ada mod untuk menulis waktu bulan puasa ni. Aktiviti hidup lebih kepada diam tanpa kata. Dikala kawan-kawan sibuk bercerita tentang bazar ramadhan, aku semacam tak hirau. Kebenarannya aku belum pun menjejak bazar ramadhan walaupun dah 4 hari berpuasa. Pelik bukan? Tak pelik pun. Aku berazam meminimakan […]

Cara Hilangkan Bau Durian Di Tangan.

Kulit Durian Sekali!

Aku penggemar durian. Tak la sampai tahap hantu durian macam abang ipar dan adik ipar aku. Mereka tu satu bakul durian pun habis ngadap sorang. Setakat sebijik tu boleh la makan sorang. Bila balik kampung banyak penjual durian tepi jalan. Minggu lepas tergoda dengan Musang King. Apalagi berenti la kat Karak beli durian Musang King. […]

2 Sifat Wanita Yang Susah Nak difahami.

700x400

Wanita solehah idaman setiap lelaki. Para lelaki pulak kena sedar diri. Kalau subuh pun tak solat, jangan harap nak dapat isteri solehah. Sesolehah manapun isteri tu, masih juga ada yang sukar difahami. Dah nama pun wanita. Perangai pelik dan memeningkan lelaki. Peliknya No 1. Suka tanya benda sama banyak kali lagi-lagi tanya bab sayang. Kan […]

Alang-alang baca, biar sampai katam

700x400

Azam baru saya dalam dunia blogging adalah membaca kesemua entri dalam sesebuah blog yang saya minat. Alang-alang baca, biarlah sampai katam. Baca dan mengenali tulisan sesorang blogger adalah satu kepuasan. Untung-untung dapat ilmu dari blogger tu. Tak pun jadi sahabat maya pun kira ok la. Bolehla menambah rangkaian lagi. Dah membaca semua artikel, kalau kena […]