Kenapa Marah Orang Filem?

Kenapa Marah Orang Filem?

Filem kita semakin carca marba, merapu, mengarut dan tak berkualiti. Itu kata orang. Ramai yang marah dan beremosi bila karyawan kita menonjolkan cerita-cerita sebegitu. Macam sekarang, dari cerita gangsterisma, khurafat, cintan cintun, sex 18 SX dan macam-macam lagi. Alasan yang diberikan oleh penerbit ialah mendidik masyarakat. Sejauh mana nak mendidik aku kurang pasti. Bila ada […]

Sup GearBox Cindai

sup-gearbox-cindai

Namanya saja dah buat aku teruja. Macam best je nak makan kat sini. Gerai yang terletak di Bandar Tun Razak ini menyediakan pelbagai jenis masakan alakad. Makanan istemewa di gerai ini Sup GearBox. Pada aku ianya tak mengecewakan. Destinasi pengembaraan mencari makan kali ini singgah sebentar untuk merasai kenikmatan sebenar sup oleh Pak Usop. Peniaga […]

Ikut Salah, Tak Ikut Pun Salah

HIMPUN Perlu Ke?

Apa nak dikata. Dah itu memang sifat semulajadi manusia. Selalu tak puas hati dengan apa yang dia dapat. Juga tidak puas hati dengan apa yang orang buat. Susah sangat nak memuaskan hati semua orang.Memang tak akan dapat puaskan hati semua orang pun. Itu mustahil! Aku tertarik dengan cerita sembang politik masa kini. Aku juga tercuit […]